Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Eurowizja w Holandii: znamy logo 65. edycji konkursu

Agnieszka Halman

02 grudnia 2019 08:16

Udostępnij
na Facebooku
Eurowizja w Holandii: znamy logo 65. edycji konkursu

Grafika jest inspirowana logotypami poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanych w Holandii. AdobeStock/licencja podstawowa

Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w maju, ale już teraz organizatorzy ujawnili, jak wygląda tegoroczne logo. Grafika w dużym stopniu nawiązuje do hasła wydarzenia.
testek
Reklama
Logo Eurowizji 2020 zostało upublicznione w czwartek (28.11).

Graficzna wizytówka

Logo, jakie w tym roku będzie promowało największy muzyczny event w Europie, zostało zaprojektowane przez agencję Clever Franke i odnosi się do hasła tegorocznej edycji, czyli ,,Otwórz się”.  

Składa się z flag wszystkich państw, które przystąpią do rywalizacji w 2020 roku. Zostały one uporządkowane w osi czasu pod względem kolejności debiutowania poszczególnych państw w konkursie.  

Grafika jest także inspirowana logotypami poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanych w Holandii.
–  Projekt jest zgodny z cechami charakterystycznymi holenderskiego designu, jest minimalistyczny, eksperymentalny i innowacyjny. Opowiada historię, jest kolorowy, festiwalowy i (co jest nie bez znaczenia) szeroko stosowany. Z racji tego, że pierwszy Konkurs Piosenki Eurowizji odbył się w Holandii w 1956 roku, oś czasu na logo rozpoczyna się od niderlandzkiej flagi – powiedział kierownik wykonawczy konkursu Jon Ola Sand w komunikacie EBU. 

Jak podkreślają organizatorzy, logo ma także odnosić się do świętowania 65-letniej spuścizny konkursu.

,,Otwórz się”

Hasło tegorocznej edycji konkursu ogłoszono pod koniec października 2019.  ,,Open up”, czyli ,,Otwórz się” miało pozostać nie do końca określone, by każdy mógł zinterpretować je na swój sposób.  

– Slogan „Open Up” jest celowo niekompletny: Otwórz się na innych. Otwórz się na muzykę. Otwórz się na Rotterdam. Otwórz się na… co tylko chcesz! Masz pełne prawo wyboru własnego zakończenia hasła. W ten sposób lepiej uda nam się poznać – powiedziała główna organizatorka Sietse Bakker w oficjalnym oświadczeniu. 

Przypomnijmy, że Holandia została organizatorem 65. edycji konkursu po zwycięstwie swojego reprezentanta, Duncana Laurence.
Gość
Wyślij


Bliżej nas