Aktualnosci
Eurowizja w Holandii: znamy logo 65. edycji konkursu
Grafika jest inspirowana logotypami poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanych w Holandii. AdobeStock/licencja podstawowa
Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w maju, ale już teraz organizatorzy ujawnili, jak wygląda tegoroczne logo. Grafika w dużym stopniu nawiązuje do hasła wydarzenia.
Logo Eurowizji 2020 zostało upublicznione w czwartek (28.11).
Graficzna wizytówka
Logo, jakie w tym roku będzie promowało największy muzyczny event w Europie, zostało zaprojektowane przez agencję Clever Franke i odnosi się do hasła tegorocznej edycji, czyli ,,Otwórz się”.
Składa się z flag wszystkich państw, które przystąpią do rywalizacji w 2020 roku. Zostały one uporządkowane w osi czasu pod względem kolejności debiutowania poszczególnych państw w konkursie.
Grafika jest także inspirowana logotypami poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanych w Holandii.
Składa się z flag wszystkich państw, które przystąpią do rywalizacji w 2020 roku. Zostały one uporządkowane w osi czasu pod względem kolejności debiutowania poszczególnych państw w konkursie.
Grafika jest także inspirowana logotypami poprzednich edycji Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanych w Holandii.
We love it! #OpenUp #logo #Eurovision2020 #ESC2020 pic.twitter.com/bvXeelSeng
— EUROFANS ENFURECID@S / (@eurofans_enfure) November 28, 2019
– Projekt jest zgodny z cechami charakterystycznymi holenderskiego designu, jest minimalistyczny, eksperymentalny i innowacyjny. Opowiada historię, jest kolorowy, festiwalowy i (co jest nie bez znaczenia) szeroko stosowany. Z racji tego, że pierwszy Konkurs Piosenki Eurowizji odbył się w Holandii w 1956 roku, oś czasu na logo rozpoczyna się od niderlandzkiej flagi – powiedział kierownik wykonawczy konkursu Jon Ola Sand w komunikacie EBU.
Jak podkreślają organizatorzy, logo ma także odnosić się do świętowania 65-letniej spuścizny konkursu.
Jak podkreślają organizatorzy, logo ma także odnosić się do świętowania 65-letniej spuścizny konkursu.
,,Otwórz się”
Hasło tegorocznej edycji konkursu ogłoszono pod koniec października 2019. ,,Open up”, czyli ,,Otwórz się” miało pozostać nie do końca określone, by każdy mógł zinterpretować je na swój sposób.
– Slogan „Open Up” jest celowo niekompletny: Otwórz się na innych. Otwórz się na muzykę. Otwórz się na Rotterdam. Otwórz się na… co tylko chcesz! Masz pełne prawo wyboru własnego zakończenia hasła. W ten sposób lepiej uda nam się poznać – powiedziała główna organizatorka Sietse Bakker w oficjalnym oświadczeniu.
Przypomnijmy, że Holandia została organizatorem 65. edycji konkursu po zwycięstwie swojego reprezentanta, Duncana Laurence.
– Slogan „Open Up” jest celowo niekompletny: Otwórz się na innych. Otwórz się na muzykę. Otwórz się na Rotterdam. Otwórz się na… co tylko chcesz! Masz pełne prawo wyboru własnego zakończenia hasła. W ten sposób lepiej uda nam się poznać – powiedziała główna organizatorka Sietse Bakker w oficjalnym oświadczeniu.
Przypomnijmy, że Holandia została organizatorem 65. edycji konkursu po zwycięstwie swojego reprezentanta, Duncana Laurence.
To może Cię zainteresować